TERVEYSTURVAHELPMEANS OY:N SOPIMUSEHDOT

Voimassa 1.3.2017 alkaen

YLEISET EHDOT / TIEDOT
Helpmeans.fi on Terveysturva – HelpMeans Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Terveysturva – HelpMeans Oy (y-tunnus: 2550019-1), jollei näissä sopimusehdoissa toisin ilmoiteta. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Terveysturva – HelpMeans Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Terveysturva – HelpMeans Oy:n mahdollisesti välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Terveysturva – HelpMeans Oy:n kotisivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset tulevat voimaan välittömästi ja sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Terveysturva – HelpMeans Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Terveysturva – HelpMeans Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota ei kohtuudella voi voittaa. Terveysturva – HelpMeans Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

ASIAKAS
Myymme tuotteita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassa sovelletaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja Terveysturva – HelpMeans Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Myymme tuotteita pääsääntöisesti Suomeen. Mahdollisten ulkomaille tehtävien toimitusten osalta asiakkaan tulee olla on valmis maksamaan korkeammat posti-/ toimituskulut. Lisätietoa saatte lähettämällä mahdolliset tiedustelunne asiakaspalvelumme sähköpostiin helpdesk(a)helpmeans.fi.

TILAAMINEN
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihimme. Sitova kauppasopimus tulee voimaan tilauksen kirjauduttua Terveysturva – HelpMeans Oy:n järjestelmään. Mikäli ostaminen/tilaaminen tapahtuu poikkeuksellisesti verkkokaupan suostumuksella sähköpostitse tehdyn tilauksen kautta, perimme asiakkaalle lähetetyn laskun osalta 3,5 €:n suuruisen laskutuslisän.

MAKSUTAVAT
Verkkokauppamme maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua, hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Terveysturva – HelpMeans Oy:n Sopimusehdot.

TUOTTEET JA HINNAT
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Terveysturva – HelpMeans Oy:ssä, tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Pidätämme itsellämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan laissa säädetyllä tavalla. Mahdollisten K-18-tuotteiden tilaaminen edellyttää syntymäajan luovuttamista Terveysturva – HelpMeans Oy:lle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden sähköpostitse osoitteella helpdesk(a)helpmeans.fi

TOIMITUSAIKA
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 arkipäivää tuotteen lähettämisestä laskettuna. Mikäli tuotetta on varastossa, pyrimme lähettämään sen viimeistään tilausvahvistuksen jälkeisenä seuraavana arkipäivänä. Tiedotamme poikkeavista toimitusajoista verkkokauppamme sivuilla erikseen. Emme ole vastuussa vaikutuspiirimme ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä emmekä muutenkaan mahdollisten viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

TOIMITUSTAVAT
Löydät lisää tietoa toimitustavoistamme verkkosivullamme kohdasta Toimitustavat. Toimitustapoihin liittyvistä tuote- tai tuoteryhmäkohtaisista poikkeuksista kerromme kunkin tuotteen tai tuoteryhmän kohdalla erikseen tuotteen tai tuoteryhmän omalla sivulla. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen ja painon mukaan ja ovat Suomeen tehtävien toimitusten osalta nähtävissä tilausta tehtäessä.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja ehtoihin ennen käyttöönottoa.

PALAUTUSOIKEUS
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Lisäksi palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n määräykset.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin (helpdesk(a)helpmeans.fi. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautusosoite:
Terveysturva – HelpMeans Oy
Hiiralantie 21
02160 Espoo

Asiakaspalautukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Maksuton asiakaspalautuksemme on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Ennen asiakaspalautusta asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Terveysturva – HelpMeans Oy:n helpdesk:iin osoitteessa helpdesk(a)helpmeans.fi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Emme ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Pidätämme oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Noutamatta jätettyjen ja meille palautuneiden toimitusten sekä ilman syytä peruutettujen toimitusten osalta veloitamme asiakkaalta aina toimituskulut. Vuokralle otettujen tuotteiden osalta veloitamme myös mahdolliset vuokralaitteen käyttöönottamiseen liittyvät kulut sekä toteutuneen vuokra-ajan.

ONGELMATILANTEET
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin tai Matkahuoltoon.

TAKUU JA VIRHEVASTUU
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Pidätämme oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Terveysturva – HelpMeans Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Terveysturva – HelpMeans Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Emme ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia.

Pidätämme oikeuden veloittaa myös virhetilanteissa palvelun osalta käytettyä palvelua vastaavan osuuden palvelusta.

REKLAMAATIO
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Pidätämme oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen reklamaatio(a)helpmeans.fi taikka Tyytyväisyystakuun kautta, mikäli reklamaatio tehdään ilmoitetun tarkistusajan kuluessa maksutavaksi on valittu Maksuturva.

RIITAISUUDET
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariitalautakunta.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakas voi nostaa sopimuksesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Terveysturva – HelpMeans Oy:tä vastaan joko Terveysturva – HelpMeans Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Terveysturva – HelpMeans Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSTENVÄLISESSÄ KAUPASSA
Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Emme ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, taikka tulonmenetyksestä. Korvausvastuumme rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Terveysturva – HelpMeans Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Pidätämme oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa.

Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä.

Terveysturva – HelpMeans Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Terveysturva – HelpMeans Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy Terveysturva – HelpMeans Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Terveysturva – HelpMeans Oy:n sopimusehtojen kanssa.

TIETOSUOJA
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Terveysturva – HelpMeans Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Terveysturva – HelpMeans Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa Terveysturva – HelpMeans Oy, Fredrikinkatu 25 A 24, 00120 Helsinki. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä rekisterinpitäjään. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina edellä esitettyyn osoitteeseen. Täydellinen rekisteriseloste löytyy verkkosivuiltamme kohdasta “Rekisteriseloste”.

EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Helpmeans.fi-sivustolla käytetään evästeitä, joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Helpmeans.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle.

VUOKRATUOTTEET
Terveysturva – HelpMeans Oy tarjoaa asiakkailleen tuotteita myös vuokralle. Vuokrasuhteen osalta laaditaan erillinen vuokrasopimus. Vuokrasopimuksen ehdot löytyvät kunkin vuokratuotteen osalta ko. tuotteen omalla sivulla olevasta linkistä. Vuokrasuhteeseen sovelletaan ensisijaisesti vuokrasopimuksen ehtoja ja soveltuvin osin muita Terveysturva – HelpMeans Oy:n sopimusehtoja.